Lesbegin

Aan de hand van een kort fragmentje uit de film "Mona Lisa Smile" (2003) van Mike Newell laten we de leerlingen al een eerste keer nadenken over wat kunst eigenlijk is...

Klik op de link onderaan de foto.


Doelstellingen

Nadat je de leerlingen eventueel hebt warm gemaakt voor kunst op zich (het bovenstaande fragment is zeker geen must), kan je met je eigenlijke les van start gaan. Toch is het belangrijk om op voorhand goed na te denken welke doelstellingen je exact wil bereiken. Kijk de leerplannen na en baseer je op de bouwstenen van de sleutelcompetenties.

Wat wil je precies bereiken? Wil je dat de leerlingen actief leren luisteren, kritisch denken, meerdere perspectieven leren zien op één kwestie, leren argumenten geven, leren dat er niet altijd één waarheid of antwoord bestaat en dat ze komen tot de basishouding van (zelf)twijfel? Wil je dat ze creatief aan de slag leren gaan? Moeten leerlingen leren reflecteren? Zo ja over wat? Kunst an sich, identiteit, hun eigen houding, de controverse? 
2021 Els Glazemakers | Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin